Geçtiğimiz
hafta yeni cicilerini tanıtan Apple, dünya genelindeki fanatiklerinin
çabalarına rağmen istediği satış rakamlarına ulaşamadı. Sözüm markaları seven
kullanıcılara değil ama teknoloji yazanların dikkat etmesi gereken en önemli
başlık marka bağımlı olmamak ve körü körüne bir markaya bağlı kalmamak.
Apple
tabii ki mobil dünyada iPhone ile bir devrim yaptı. Ben de test ettiğim ve
kullandığım onlarca ürün arasında en sevdiklerimin başına bu cihazı rahatlıkla
koyabilirim. Ancak bu beğeni seviyesi cihazın eksiklerini de görmeyeceğimiz
anlamına gelmiyor. Birçok Apple fanatiği arkadaşım bu platformda da yazdığı
üzere yeni iPhone’lar parmak izi gibi gereksiz ve suistimal edilme olasılığı
çok yüksek yeni özelliklere sahip. Zaten ürünlerin satışının beklentilerin çok
altında kalmasının ana sebebi belki de bu yeni ama aslında yeni ve işlevsel
olmayan özellikler.
Hello Kitty!
Apple
oldukça akıllı bir şirket ve cihaz satışları beklendiği gibi gitmeyince yüzünü
yazılıma çevirdi ve merakla beklenen IOS 7.0 işletim sistemini de
kullanıcılarının hizmetine sundu. Bu konuyla ilgili detaylı yazı ve görüşleri
internet üzerinden rahatlıkla bulabilirsiniz. Ancak ben kişisel olarak yeni
sistemi tabletime kurdum ve performans olarak mutlu olsam da görüntü ve
grafiklerle ilgili sıkıntıya düştüm. Zira tabletim artık Hello Kitty ürünü gibi
görünüyor!
Apple’ın
bu seçimi yapmasının ardında mobil dünyada yaşanan kıyasıya rekabetin yattığını
söylemek için kâhin olmaya gerek yok. Üreticilerin her seferinde daha renkli,
daha canlı ve daha parlak ekran üretmeye alışmasının sonunda geldik dayandık
anaokulu seviyesinde ekranlara ve arayüzlere. Kim bilir belki de yeni nesil
gençler bu tip ürünlere itibar ediyor ve satış yapmanın kilit noktası da bu.
Ancak bizim gibi artık eski nesil haline gelmiş teknoloji severler için geriye
tek bir seçenek kaldı: O da aklımızı koruması için inandıklarımıza dua etmek!
Yayınlanma tarihi: 20 Eylül 2013
Yayınlanma tarihi: 20 Eylül 2013
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder